Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami na temat projektu "Migaj z nami!" realizowanego przez Zachodniopomorską Jednostkę Wojewódzką Towarzystwa Pomocy Głuchoniewidomym.
1. Tytuł projektu: „Mowa dłoni”
Cel ogólny:
Promocja Towarzystwa Pomocy Głuchoniewidomym oraz piosenki Zespołu Tea Time Boogie „Moje Miasto Szczecin”.
Cele szczegółowe:
• Promocja alternatywnych metod komunikacji.
• Zapobieganie wykluczeniu społecznemu osób głuchoniewidomych.
• Zapoznanie Szczecinian ze środowiskiem osób głuchoniewidomych.
• Prezentacja jednej z form komunikowania się z osobą głuchoniewidomą.
• Promocja idei wolontariatu.
2. Uzasadnienie potrzeby realizacji.
Szacuje się, że w Polsce żyje około 7-8 tysięcy osób głuchoniewidomych. Część z nich z niepełnosprawnością tą się urodziła, inni nabyli ją w trakcie życia w wyniku różnych chorób (w tym genetycznych), urazów lub starości. Osoby głuchoniewidome nie są w stanie zrekompensować ani uszkodzenia wzroku słuchem – jak niewidzący, ani też słuchu wzrokiem – jak niesłyszący. W związku z tym dużo więcej wysiłku i zaangażowania wymaga od nich wykonywanie czynności dnia codziennego, podtrzymywanie kontaktów z innymi osobami, kształcenie się oraz podejmowanie i wykonywanie pracy. Niezbędne jest przy tym także wsparcie otoczenia, a w wielu przypadkach również specjalistyczna pomoc. Dlatego tak ważne jest, aby ludzie otworzyli się na sprawy osób głuchoniewidomych. Realizacja projektu z pewnością przyczyni się do propagowania środowiska osób głuchoniewidomych, ich problemów oraz potrzeb.
Mieszkańcy Szczecina oraz innych miast Polski, którzy poprzez Internet i inne media, będą mieli okazję i sposobność uczestniczyć bądź być widzami realizacji projektu.
Osoby, które nigdy wcześniej nie miały możliwości poznania języka migowego i poznania środowiska osób głuchoniewidomych.
4. Miejsce realizacji: Miasto Szczecin
5. Czas realizacji: Lipiec, sierpień, wrzesień 2012r.
6. Opis realizacji:
● Nawiązanie współpracy z zespołem Tea Time Boogie.
● Nagranie piosenki w języku migowym, materiał ćwiczeniowy.
● Promocja nagrania ćwiczeniowego.
● Angaż partnerów (osoby występujące w teledysku, sponsorzy).
● Akcja edukacyjna. Wolontariusze uczą, osoby występujące w teledysku, refrenu piosenki w języku migowym.
● Nagranie materiału do teledysku.
● Promocja teledysku i zachęcanie mieszkańców Szczecina do wspólnego migania piosenki
● Ustanawiamy rekord Polski we wspólnym miganiu piosenki, dzięki temu, promujemy Szczecin.
● Nagranie piosenki w języku migowym, materiał ćwiczeniowy.
● Promocja nagrania ćwiczeniowego.
● Angaż partnerów (osoby występujące w teledysku, sponsorzy).
● Akcja edukacyjna. Wolontariusze uczą, osoby występujące w teledysku, refrenu piosenki w języku migowym.
● Nagranie materiału do teledysku.
● Promocja teledysku i zachęcanie mieszkańców Szczecina do wspólnego migania piosenki
● Ustanawiamy rekord Polski we wspólnym miganiu piosenki, dzięki temu, promujemy Szczecin.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz